Moto Mio

 

 Moto Mio

MOTOCYKL: SZYBKO I STYLOWO DO CELU

 

EWA SZUL-SKJOELDKRONA: Motocykliści: „dawcy organów” czy ludzie ceniący sobie swój czas i kochający uczucie wolności, jakie daje jazda jednośladem?


ROBERT MAŁOPOLSKI: (śmiech) Posługuje się Pani stereotypami, które na przestrzeni ostatnich lat zostały ukute przez ludzi w większości niemających nic wspólnego z motocyklami i przeczą temu wszelkie aktualne statystyki wypadków. W XXI w. ludzie poruszający się motocyklami to ludzie świadomi, którzy postrzegają skuter czy motocykl jako absolutnie genialny środek transportu w dzisiejszym zatłoczonym świecie, pozwalający na szybkie i sprawne przemieszczanie się do i z  pracy, na spotkania biznesowe, do znajomych czy nawet do szkoły. Dla mnie osobiście jazda motocyklem to również sposób na życie, a motocykle to piękna i wyjątkowa pasja oraz niebanalny sposób ucieczki od codzienności.


Prowadzi Pan krakowski salon motocyklowy. Kim są Pana klienci?

To fantastyczni ludzie, otwarci na zmiany, nowe doświadczenia, posiadający pasje. To cały przekrój społeczeństwa. Wielu klientów związanych jest z nami od lat, od dnia zakupu swojego pierwszego motocykla, a było to, o ile pamiętam, we  wczesnych latach 90. (śmiech) W tej branży jestem już prawie 30 lat i jak do tej pory wszyscy moi klienci wciąż ze mną są.


W Moto Mio znajdziemy szereg włoskich marek premium, czyli jakich?

Czyli np. Vespę - najbardziej kultowy i pożądany skuter świata, Piaggio - sprawdzony i najbardziej popularny w całej Europie skuter. Nasze motocykle to światowa elita: Ducati, MV Agusta, czyli odpowiedniki Ferrari na dwóch kołach. Klasyczne  Moto Guzzi czy bardziej sportowa Aprilia to zaś marki z prawie 100-letnią historią. Posiadamy również technologiczne cacko wśród skuterów i małych motocykli - 100% elektryczne Super Soco.


Proszę opowiedzieć o nich trochę więcej.

Ducati to najbardziej designerskie i jedne z najpiękniejszych motocykli na świecie. To cała gama modeli, począwszy od motocykli miejskich (Monster, Scrambler), poprzez turystyczne (Multistrada), sportowe (Panigale), a skończywszy na power  cruiserze Ducati Diavel / XDiavel. Absolutnym hitem na sezon 2020 jest ultra sportowy naked bike Ducati Streetfighter o mocy 208 KM i wadze 178 kg. Marka Ducati od wielu lat jest pod technologicznymi skrzydłami koncernu Audi, dlatego też  technologia i jakość wykonania motocykli Ducati pozostawiła całą konkurencję daleko w tyle. Świadczy o tym chociażby pełna, 4-letnia gwarancja producenta na poszczególne modele. MV Agusta to jeżdżące dzieła sztuki i wyrafinowanego detalu,  tutaj nawet nakrętki są sygnowane logiem MV. Ponadto firma szczyci się wprowadzaniem na rynek krótkich, niemalże kolekcjonerskich serii modeli Brutale, Dragster czy Turismo Veloce. W nadchodzącym roku 2020 hitem będzie Rush  1000 limitowany tylko do 200 sztuk. MV Agusta to marka absolutnie elitarna. Proszę się jednak nie przerażać, zarówno Ducati, jak i MV Agusta to marki w zasięgu naszego przeciętnego budżetu i niewiele droższe od nudnej niemieckiej i japońskiej  konkurencji. Moto Guzzi to kawał historii (od 1921 r.) zaklętej w tradycyjnym i klasycznym wyglądzie. Odkąd marka znajduje się w koncernie Piaggio, mamy w niej najnowsze rozwiązania technologiczne poprawiające jakość i  bezpieczeństwo jazdy. „Gutek” jest po prostu niepowtarzalny, a sposobu pracy jego silnika nikt jeszcze nie skopiował - jest aksamitny. Aprilia to w większości motocykle sportowe i użytkowe o sportowym zacięciu i osiągach. Te motocykle kochają  szybkość, moc i adrenalinę. RSV 1100 Factory (obecna w wyścigach WSBK) nie ma sobie równych wśród motocykli sportowych, a jest przy tym osiągalna za niewiele ponad 80 000 zł.

 
 

Jaki jednoślad poleciłby Pan komuś, kto ma prawo jazdy tylko kat. B?

Dla tych, którzy chcą jeździć tylko po mieście, polecam zdecydowanie skuter, bo po pierwsze: wsiada się na skuter w takich ciuchach, jakie nosi się do pracy, biura, firmy, czyli „normalnych”, zakłada tylko kask i za parę minut jest się tam, gdzie  chce. Do tego z uśmiechem na twarzy mija się stojące w korkach samochody. Po drugie: parkuje się pod drzwiami wejściowymi lub co najwyżej kilka metrów dalej, bez stresu poszukiwania miejsca parkingowego i na dodatek nie ponosi się żadnych  opłat. Po trzecie: wlewa się do zbiornika paliwo za ok. 30 zł, co pozwala na przejechanie blisko 300 km. Po czwarte: koszt zakupu Vespy czy Piaggio przy przeciętnym kredycie lub leasingu to tylko 200-300 zł miesięcznie. Słowem:  wygoda, czas, oszczędność i bezcenny uśmiech na twarzy. Warto również wspomnieć, że od tego roku mamy w sprzedaży trójkołowy maxiskuter Piaggio MP3 300 cm3 lub 500 cm3, dla tych, którzy - mając prawo jazdy tylko kat. B - chcą  pokonywać mocnym skuterem nieco dalsze trasy.

 

Rozumiem oszczędność czasu, ale przyzna Pan, że Vespa czy Piaggio to nie są tanie rzeczy.

To mity. Wszystko zależy od tego, jak na to popatrzymy. Koszty poruszania się najbardziej kultową Vespą w przypadku najczęściej wybieranego finansowania to ok. 200 zł miesięcznie. Średnio koszt karty tramwajowej w Krakowie to ok. 150 zł  miesięcznie, ale musimy jeździć po szynach (śmiech), a nie tam, gdzie chcemy! Ponadto poruszanie się Vespą wiąże się z niższymi kosztami paliwa, opłat za parkowanie i oczywiście oszczędnością bezcennego czasu. Specjalnie dla naszych  klientów mamy dopasowane różnego rodzaju finansowanie i całkiem sporo bonusów.


To rzeczywiście idealny środek transportu do miasta tak zatłoczonego jak Kraków?

Zdecydowanie! Nie dość, że ekonomiczny, łatwy w prowadzeniu i prosty do zaparkowania, to jeszcze niezwykle stylowy. Wiedzą o tym mieszkańcy dużych europejskich miast. W Paryżu, Mediolanie, Wiedniu, a nawet deszczowym Londynie jeździ  tysiące skuterów i motocykli przez okrągły rok bez względu na pogodę. Tam po prostu ludzie przemieszczają się, a nie sterczą godzinami w korkach.


Co oprócz motocykli i skuterów można kupić w Moto Mio?

Posiadamy w swojej ofercie odzież motocyklową i akcesoria większości marek. Nie będzie przesadą, jeśli powiem, że ubieramy klientów od stóp do głów. Jako jedyny salon motocyklowy sprzedajemy autonomiczne poduszki powietrzne marki Dainese, które można zakładać pod kurtki lub na odzież wierzchnią i które zapewniają maksymalną ochronę w razie upadku. Znajdziecie u nas wspomniane wcześniej Dainese, Rukkę, Revita, Macnę, Shimę, Blauera, Red Bulla, Tucano Urbano, 

Shoei’a, AGV, Schuberth’a, Nexx’a, Momo Design, KYT’a. To tylko wycinek z naszej oferty


Jak przekonałby Pan osobę niezdecydowaną, że warto kupić jednoślad? 

Ale ja już podałem wszystkie logiczne powody. Chce Pani więcej? (śmiech)


Tak!

Motocykle i skutery, które sprzedajemy, są piękne! Jazda na nich to frajda na co dzień i dreszcz emocji. Ale też pewien styl i wizerunek. Trzeba mieć charakter, żeby przesiąść się z wielkiej fury z wielkim logo na masce na Vespę. To, co  najfajniejsze, czeka nas, gdy wjeżdżamy w kultowe miejsca. Wzrok wszystkich skierowany  jest na nas (śmiech) i nasze piękne motocykle, a to jest bezcenne uczucie!


Jakie motocykle poleciłby Pan na kręte, tatrzańskie drogi?

Wszystkie! Zakręty, piękne okolice to wymarzone trasy dla motocyklistów. Pokonywanie zakrętów to wyzwanie, fajna adrenalina i podnoszenie umiejętności. Kocham górskie tatrzańskie drogi, są pięknie położone i wymagające. Wspaniałe. Nie ma nic bardziej nudnego dla motocyklisty niż autostrada. Choć czasami po prostu musimy nią jechać. Brrrr. 


Dziękuję za rozmowę.

 
 

Dodaj komentarz

Komentarze